Wednesday, June 1, 2011

Majlis Perkahwinan Abu Anip

Makngah baru balik dari menghadiri majlis perkahwinan anak saudara lelaki yang mendapat pasangan dengan gadis Merlimau Melaka. Perkahwinan Abu Hanif anak saudara Makngah itu dikira istimewa kerana dia cucu pertama Mek yang berkahwin daripada 40 orang cucu.

Apa yang Makngah ingin perkatakan ialah Anip anak sulung dan pasangannya anak bongsu dalam keluarga. Ngam bebenor nampaknya mereka. Majlis perkahwinan di Merlimau dikira meriah dengan adat perkahwinan orang Parit Perawas. Walau bagaimanapun mereka telah banyak mentiadakan acara-acara yang dikira tidak islamik kerana menghormati permintaan keluarga Anip yang amat mementingkan cara hidup Islam. Yang diadakan hanya setakat bersanding untuk bergambar sahaja. Renjis merenjis dan banyak lagi ditiadakan.

Majlis menyambut menantu di Wakaf Bharu akan diadakan pada 4 Jun nanti. Semoga majlis bekwoh Anip berjalan lancar dan selamat datang ke Wakaf Bharu kepada orang Parit Perawas, Merlimau terutama kepada pengantin perempuannya kerana Lin tidak pernah menjejakkan kakinya ke Kelantan. Jangan terkejut kerana majlis kami biasa-biasa aja. Yang penting akad nikah dan kalian hidup bahagia membina keluarga cara hidup Islam. Terimalah kami sebagai anggota keluarga seadanya.

SELAMAT PENGANTIN BARU KEPADA ANIP DAN LIN



1 comment: