Friday, May 27, 2011

Cuti Datang Lagi....Ke Mana Nak Pergi?

Alhamdulillah........segala puja puji dipanjatkan kepada Allah SWT di atas segala kurnianya kerana kita masih diberi kesempatan untuk menikmati semua pemberian-Nya sehingga ke saat ini.

Pada jam 1 petang semalam, suasana SMKWB sudah mulai lengang. Ramai warganya sudah 'ghaib'. Maklumlah sebahagian berprogram di pulau belum balik termasuk sebahagian pentadbirnya. Sebahagiannya sudah mulai bercuti kerana mengerjakan umrah, manakala pelajarpun begitu juga termasuk yang tidak hadir kerana bercuti awal....emmmmmm.

Makngah pula, walaupun semua warga sudah pulang, tetapi bersama 9 orang pelajar tekun menjalani latihan untuk persembahan syarikat Kelab PUM yang akan diadakan pada 18 Jun nanti. Jam 5.30 baru bersurai dari dewan auditorium dalam keadaan banyak perkara lagi perlu dibereskan. Sebelum bersurai sesi penggambaran untuk slaid persembahan diadakan. Masing-masing bergerak turun dalam keletihan dari tingkat 4 dewan  auditorium. Makngah sendiri belum makan tengah haripun lagi.

Cuti dua minggu padat dengan pelbagai acara. Kelas tambahan, berlarok ke Melaka, bekwoh dua anak buah, bekwoh saudara mara dan jiran serta berderak ke Tembok Besar China.....

Dalam banyak-banyak bercuti ini, paling Makngah ingati ialah peristiwa yang berlaku pada awal tahun lepas di sebuah tempat bernama Cherating, negeri Pahang. Setiap kali menyebut The Kampong Inn Cherating, kami berempat (yang mengalaminya) pasti akan ketawa besar. Makngah akan ceritakan lain kali peristiwa itu apabila gambar-gambar tempat itu dapat dicari. By.................

No comments:

Post a Comment