Wednesday, January 26, 2011

Maju bangsa, majulah negara


Lokasi pejabatnya.
Semalam Makngah ke Pejabat Pendaftaran Pasir Mas untuk mengambil kad pengenalan anakanda. Sukalah menyatakan kepuasan hati Makngah melihat perkhidmatan yang mereka berikan yang boleh dikatakan 'berkelas dunia'. Senyum manis dan kata-kata mesra pegawainya amat mengujakan.

Persekitarannya pun menarik, peraturan tersusun, layanan terbaik dan perkhidmatannya amat cekap. Perhatikan gambar di bawah.


Kreatifkan mereka ini................Agak-agak Makngah letak di petak mana?

Pada Makngah mereka amat kreatif di samping boleh menggantikan tempat membuang kertas nombor giliran daripada dibuang merata-rata. Perhatikan ruangan petak "Cemerlang" untuk menyatakan tahap perkhidmatan mereka hampir penuh untuk hari itu. Makngah perhatikan di meja kaunter lain pun demikian juga.

Wajah pegawai-pegawai mereka jernih-jernih yang menggambarkan keikhlasan mereka ketika bekerja dan berhubung dengan orang ramai. Malahan ketika kunjungan pertama Makngah sebelum ini seorang pegawai mereka begitu ikhlas memberi khidmat nasihat kepada anakanda Makngah tentang kes kehilangan kad pengenalannya.

Kad pengenalan gantian anakanda Makngah siap mengikut tempoh. Makngah hanya menunggu 5 minit sahaja.

Sudut bacaan yang amat menarik terdapat di ruangan menunggu pejabat.

Berada di dalam pejabatnya amat menyenangkan dengan pelbagai sudut yang afektif. Antaranya sudut bacaan, sudut runding cara perkahwinan, sudut pertanyaan dan sudut jualan.

Saranan Makngah jikalau semua jabatan kerajaan dan swasta sedemikian, maka bahagialah semuanya. Maju bangsa, majulah negara.

No comments:

Post a Comment