Thursday, April 19, 2012

Dua Tanah Suci - Bahagian 4



Rindu serindu rindunya,
Sepuluh tahun ia ditanggung;
Kini menjadi debaran rasa,
Menunggu akhir Mei tiba berkunjung.


Misteri Hajarul Aswad

Neil Amstrong telah membuktikan bahawa kota Mekah ialah pusat dari planet Bumi. Fakta ini telah  diteliti melalui sebuah penelitian ilmiah.

Ketika Neil Amstrong untuk pertama kalinya melakukan perjalanan ke luar angkasa dan mengambil gambar planet Bumi, dia berkata : “Planet Bumi ternyata tergantung di kawasan yang sangat gelap, siapa yang menggantungnya ?.”

Para ahli astronomi telah menemui bahawa planet Bumi mengeluarkan seakan  radiasi. Mereka mengumumkannya melalui internet, tetapi sayangnya 21 hari kemudian website tersebut hilang seperti ada yang tersembunyi di sebalik penghapusan website tersebut.


Setelah melakukan penelitian dengan lebih lanjut, ternyata radiasi tersebut berpusat di kota Mekah, tepatnya berasal dari Kaabah. Yang mengejutkan ialah radiasi tersebut bersifat infinite ( tidak ada penghujung ). Hal ini terbukti  semasa mereka mengambil gambar  planet Mars, radiasi tersebut masih terus berlanjutan. Para peneliti muslim mempercayai bahawa radiasi ini menghubungkan antara Kaabah di planet Bumi dengan Kaabah di alam akhirat.

Di tengah-tengah antara kutub utara dan kutub selatan, ada satu kawasan  yang bernama ‘Zero Magnetism Area’. Apabila kita mengeluarkan kompas di kawasan tersebut, maka jarum kompas tersebut tidak akan bergerak sama sekali kerana daya tarikan yang sama besarnya antara kedua-dua kutub.

Itulah sebabnya jika seseorang tinggal di Mekah, maka ia akan hidup lebih lama, lebih sehat, dan tidak banyak dipengaruhi oleh kekuatan gravitii. Oleh sebab itu ketika kita mengelilingi Kaabah, maka seakan-akan diri kita dicas semula  oleh satu tenaga  misteri dan ini ialah fakta yang telah dibuktikan secara ilmiah.


Penelitian lain mengungkap bahawa batu Hajaril Aswad merupakan batu tertua di dunia dan juga boleh mengembang di dalam air. Di sebuah muzium di negara Inggeris, ada tiga ketul potongan batu tersebut (dari Kaabah ) dan pihak muzium juga mengatakan bahawa bongkahan batu-batu tersebut bukan berasal dari sistem solar kita.


Dalam salah satu sabda, Rasulullah SAW baginda bersabda, “Hajar Aswad itu diturunkan dari syurga, warnanya lebih putih daripada susu, dan dosa-dosa anak cucu Adamlah yang menjadikannya hitam. ( Jami al-Tirmidzi al-Hajj (877) ).




No comments:

Post a Comment